vrijdag 21 januari 2011

onnadenkend met enkele gedachten nadien

Leuk om terug te lezen. Een woordenstroom uit mijn bloggersbegintijd (24-3-07). Welgeteld nul reacties op dit blog. Realiseer me, dat ik toen vrij makkelijk het experiment aanging en later vaker het gevoel had iets te moeten schrijven, dat mensen leuk of interessant vinden. Gedachtenloos opgeschreven en toch lees ik er nu veel in, dat me de afgelopen jaren bezig heeft gehouden. Er zit een kant aan de opheffing van het VK-blog die ik van een grote schoonheid vind. Het is nu zo veel leuker dan het lange tijd geweest is. Bij een aangekondigde, maar onverwachte dood gaan mensen leven. Creativiteit en saamhorigheid voeren de boventoon. Dat is lang niet zo geweest. Ik houd van verbindingen, maar toch laat ik het makkelijk los. Dat geldt niet voor alles.


onnadenkend II (maart 2007)

...berichten slaan gaten 
in orde van dagen 
waar water vertelt 
gewoon als het lacht 
in de hemel 
waar anderen dromen 
en velen weer gaan 
in aandacht geslonken 
en tranen geloven, 
dat anderen komen 
in niet te verstane 
gedachten vermoeid
laten weten
te laat voor het eten
dit is het leven
te koop voor een brood....

8 opmerkingen:

Unknown zei

wat je in de inleiding zegt kan ik wel beamen het einde van iets kan ook een opluchting zijn

Hippocampi zei

nee, geen opluchting, wel alle ruimte om verder te gaan, heb met buitengewoon veel plezier bij het vk geblogd, nu weer wat anders

svara zei

Dag Hippocampi
mooi!

op de meeste andere blogspot blogs is het makkelijker met een googleaccount te reageren....
veel blogplezier hier en ik ben zo vrij mijn nieuwe blogadres toe te voegen
met een groet
svara
welkom:
http://svaragedichten.wordpress.com/

Hippocampi zei

Dag Svara,

leuk je te ontmoeten
ik ga een wederbezoekje verrichten,

groet,

hippo

Zusenzo zei

Heb nog niet definitief de deur gesloten naar het VK blog. Ben ook niet zo dol op veranderingen, maar de afgelopen jaren heb ik wel geleerd dat wanneer ik eenmaal de stoute schoenen heb aangetrokken het reuze meevalt. En ik word nu in een positie gemanoeuvreerd dat ik wel zal moeten veranderen.

Hippocampi zei

mooi openhartig,
alles sal reg kom, zez
fijn dat de verbinding hier ook tot stand komt,

groet,

hippo

Anoniem zei

Precies!
Wat ik al zei, kwil weer bloggen. En dank zij u mailtje en de firm Blogger, heer Hippo, heeft Niko weer de blogkriebels.

Tijd moet nog ff gezocht worden. Maar wie zoekt zal vinden. Guttegut wat ben ik vandaag orgineel:-)

Groet Niko

Hippocampi zei

Fijn Niko!

Het begint hier al weer heel vertrouwd te voelen. Ik heb zelf voor het eerst in tijden weer een beetje ruimte in mijn schema en merk, dat ik het ook weer met de nodige frisheid kan benaderen.
Heel fijn om je hier te zien,

groetens,

hippo