zaterdag 12 februari 2011

elliptisch consult op zaterdagmiddag



ik kon er nog niet over schrijven
maar vandaag leek het weer
of je dood ging en ik dacht
dat ik dat wel kon hebben
maar dat kan ik niet, omdat
ik weet dat morgen niet bestaat
en het daarom altijd anders is
belde pap me op
je lag te schudden in bed
en of ik snel wilde komen
dacht ik al aan de begrafenis
en de bloemen en wat ik dan
nog moest zeggen, maar
gelukkig was het schudden
wat ik dacht dat het was
en zag ik je ademen en voelde
je rustige, regelmatige pols
en gaf je vol vertrouwen mee
aan de ambulancebroeders
en zag ik in het ziekenhuis
dat de CT-scan en het bloed
vertelden wat ik al wist
en mocht je weer naar huis,
het verpleeghuis, dat wel
volgend weekend maar weer 
logeren bij pap
en moesten we schudden
van het lachen, omdat
zuslief het nog één keer
herhaalde, het viel mee
je had even last van een
elliptisch consult

11 opmerkingen:

Unknown zei

indringend verwoord;ja ensoms denk ik wel dat me zoiets ook boven 't hoofd hangt want ik ben wel een hypochonder

svara zei

Mooi beschreven
Wat zal dat voor hen een geruststellende gedachte zijn....
zo'n zoon
En voor die zoon blijft het zijn mamma
Of morgen in het nu bestaat of niet...

Unknown zei

ja dat vergat ik de illustratie is mooi en toepasselijk vermoed ik

Hippocampi zei

Cor en Svara, dank voor jullie reacties,

het was een heftige middag en ik zit nog even na te schokken,
laat ik het maar in één keer opschrijven dacht ik
en dat helpt

Anoniem zei

Cor zegt het al, indringend verwoord, het gaat door merg en been.

tsja, lastig hè dat leven...soms.
Maak er een fijne avond van, relaxt maar ff.

Hippocampi zei

en dan komen er mensen langs, die je dierbaar zijn,
dat helpt,

dank je Niko

Athy zei

In jullie situatie, zoals jij die hier beschrijft, gaan het geluk van bij elkaar horen en kunnen lachen, omdat jullie bij elkaar horen, hand in hand met het begrip los laten.
Loslaten, het is wat het is, gelukkig gedragen in sammhorigheid.
Groet!

Hippocampi zei

dank je Athy,

dat heb je mooi omschreven,
het is zoals ik het ook ervaar,

hartelijke groet,

hippo

landheha zei

Sterkte hippo
Het is niet niks met die ellipsen.
hartelijke groet

Hippocampi zei

dank voor je bezoek, beste Beer

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Heftig. Een beroerte kan nare gevolgen hebben. Sterkte.